Na barvách je fascinující to, s jakou samozřejmostí v nás dokážou vyvolat různé emoce. Nějaký vliv na jejich vnímání mají kulturní vzorce, nějakou roli naše zkušenosti. Ale přesto máme sklon reagovat na určité barvy podobným způsobem. A ve specifických situacích dáváme přednost konkrétním barvám před jinými.
Modrá
Oblíbená firemní barva, protože ji lidé spojují s prosperitou, solidností, stálostí. Evokuje v zákaznících představu vysoké produktivity a zároveň vzbuzuje pocit, že značce lze důvěřovat. Modrá barva ovšem snižuje chuť k jídlu, takže ji nemají moc v oblibě producenti potravin. Je to barva nebe, důvěry i touhy. Máme ji spojenou s harmonií a s věrností. Sytá modrá barva má pro nás symbolizuje spiritualitu, kreativitu a hloubku v pravém i přeneseném významu. Může působit i melancholicky. Pomáhá při zánětech i poruchách spánku.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.