Online archiv

Vydání: 6/2008

V PĚTI LETECH DO ŠKOLY? MÁLOKOMU POMŮŽE, LECKOMU UBLÍŽÍ

Jan-Michal Mleziva, 6/2008
Již podle současné podoby školského zákona mohou mimořádně nadané děti zahájit povinnou školní docházku v pěti letech, a to za podmínky, že nejpozději do 31. prosince po nástupu do školy dosáhnou věku šesti let. Ministerstvo školství zamýšlí v návrhu novely školského zákona posunout tuto hranici o půl roku, tedy až do 30. června. Nejmladším školákům by tak mohlo být pět let a dva měsíce.

BYLI JSTE TAKY TAKOVÍ?

Maki Těthalová, 6/2008
Na střední školu se nezapomíná. Pro člověka, který ji právě zakončil, znamená místo, kde našel většinu svých přátel, strávil velkou část svého života a něco se snad také naučil. Na střední školu se nezapomíná, ale my jsme se přičinili o to, aby střední škola nezapomněla na nás aneb prožitek střední školy očima náctileté.

CO S LÍNÝM DÍTĚTEM?

Jana Ilíková, 6/2008
Vážená redakce, chtěla jsem se s Vámi poradit, co dělat s línými dětmi. Můj syn nemá žádného velkého koníčka jako jiní kluci v jeho věku (je mu 10 let), neučí se, často jenom sedí před počítačem nebo kouká na televizi. Já sama jsem velmi aktivní a jeho nečinnost mě dráždí, proto to často komentuji a vznikají z toho spory, kterých posléze lituji. Co mám dělat? Předem děkuji za pomoc. Alena Bezděková, Liberec

ROLE OTCE V KNIHÁCH O VÝCHOVĚ

Hedvika Hrušková, 6/2008
Přístup, který vnímá otce jako vedlejšího v prvních letech života dítěte, se významně projevuje v knihách o výchově. Objevují se v nich mnohem častěji zmínky o matkách, obrázky a fotky žen. Více se apeluje směrem k matkám než k rodičům.

TÁTA ZASE FRČÍ

Barbara Čechová, 6/2008
Jak potvrzují zkušenosti z třídních schůzek, je téma „škola“ stále ještě doménou matek. Situace se ale možná mění. Stále více otců objevuje radost z angažování se na výchově a dokazuje, že je možné dosáhnout i dohod se zaměstnavateli. Text: Barbara Čechová

UČIT MĚ BAVÍ ČÍM DÁL VÍCE

Zuzana Fojtíková, 6/2008
Hana Kasíková

ODMĚNY JEN PRO DOBRÉ UČITELE. MŮŽE TO FUNGOVAT?

6/2008
V září mají školy dostat speciální částku, kterou mohou použít na motivaci pro své nejlepší učitele. Těm zvednou plat, ostatním nikoliv. Co to v praxi udělá? Bude částka motivovat nebo rozeštvávat kolektiv?

Jaké jsou v současnosti nejdůležitější kroky v oboru taneční výchovy?

6/2008
Mgr. Jiřího Lossla, pořadatele sympozia „Taneční výchova a kulturní kapitál“

VLÁDA CHYSTÁ

6/2008
PROMĚNU UNIVERZIT

Tam, kde se klíčové kompetence berou vážně

Barbara Hansen Čechová, 6/2008

DĚLAT TO JEN TAK NAPŮL, TO JE U UČITELE KONEČNÁ

Barbara Čechová, 6/2008
Bývalý předseda SKAV (Stálé konference ve vzdělávání), ředitel základní školy a nyní náměstek ministra školství. Jindřich Kitzeberger ovlivňuje školskou politiku v České republice již nějakou dobu zásadním způsobem. Jaké jsou jeho zkušenosti ze školství a vztah ke škole a učitelům?

TĚLESNÉ TRESTY VE ŠKOLE A V RODINĚ

František Morkes, 6/2008
Diskuse o tělesných trestech zaplavila média. V rámci Evropy začíná být jakékoliv tělesné trestání neúnosným fenoménem, na naši společnost je však obecný zákaz možná příliš náhlý. Podívejme se do dávné i nedávné minulosti kázeňských trestů.