Online archiv

Vydání: 1/2012

„DUDR. STEVE“ MARTIN LUHAN

1/2012
* Přenesla se tahle vzdělávací všeumětelská role i do tvého života? Volají ti kamarádi a příbuzní, když se ocitnou v úzkých?

ŠKOLA A TOURETTEŮV SYNDROM

Martin Sýkora, 1/2012
Děti s TS. Znáte je? Ze školy mají trauma! Jak jim pomoci? O Touretteově syndromu (TS) se v poslední době začíná více hovořit, což je pro děti, které touto nemocí trpí, doslova vysvobození. Škola a TS se příliš nekamarádí a nemocné děti mají ve škole většinou značné problémy.

ARCIBISKUPSKÉ GYMNÁZIUM V PRAZE: OCHUTNAT MŮŽE KDOKOLI

1/2012
Známka: 3

EGYPTSKÉ ŠKOLSTVÍ ŘEŠÍ PODOBNÉ PROBLÉMY JAKO MY

Tomáš Habart, 1/2012
Když šéfredaktorka Rodiny a školy ode mne slyšela, z jakého důvodu mám zanedlouho odletět do Egypta, objednala u mne reportáž. Bylo jí totiž divné, že zástupce z Česka může předávat zkušenosti z neuralgického bodu našeho školství – z inkluzivního vzdělávání. Kromě reportáže se proto dočkáte i objasňujících vsuvek.

KVARTA: ČAS NA ZMĚNU

Anna Vedralová, 1/2012
Co může přimět člověka (tedy studenta) opustit základní školu a zkusit víceletý gympl? Když jsem odcházela ze základky, vybrala jsem si gymnázium hlavně proto, že se nebudu muset tak brzo rozhodovat, kam dál. Už na základce jsem dělala sciotesty, což mě zbavilo přijímaček a přestup byl celkem rychlý. Jenže ty tři roky a pár měsíců k tomu byly poměrně „krátké“ a jednotvárné.

ŠESTÁ TŘÍDA, NEBO PRIMA?

Dana Tvrďochová, 1/2012
Rodiče obvykle chtějí pro své dítě to nejlepší. Nejlepší hračky, nejlepší kamarády a také nejlepší vzdělání. Jak to ale udělat, aby to, co si myslíme, že je pro dítě nejlepší, pro něj opravdu nejlepší bylo?

UMĚNÍ ČÍST JE UMĚNÍ KLÁST CHYTRÉ OTÁZKY!

Markéta Breníková, 1/2012
UČÍME SE S DĚTMI:

OTÁZKA PRO

1/2012
ŠÁRKU KVASNIČKOVOU, UČITELKU MATEMATIKY A FYZIKY GYMNÁZIA NA ZATLANCE

CO TO JE TEST OSP?

1/2012
Jedná se o test uzavřených otázek. Všechny otázky jsou s nabídkou odpovědí. Otázky by měly být voleny tak, aby odhalily jiné schopnosti a dovednosti žáka než ty, co vyučují běžné školní předměty. Mělo by tak jít o test, na který se nelze připravit. Samozřejmě lze oprávněně pochybovat, zda lze něco jako „studijní předpoklady“ měřit. A zda případné změřené předpoklady nějakým způsobem ukazují, jak žák bude ve studiu na střední škole úspěšný.

BEZ PŘIJÍMAČEK SE TO V ČESKU NEOBEJDE

Vít Beneš, 1/2012
Jako rodiče letošních páťáků a sedmáků jistě víte, že přihlášku na víceletá gymnázia je možné podat současně na tři školy, a to do 15. března 2012. Státní formulář přihlášky vám jistě poskytne vaše základní škola a je také obvykle ke stažení na stránkách gymnázií.

DOMOV

Dagmar Kopřivová, 1/2012
V této rubrice chceme dát prostor k vyjádření dětem. Ve spolupráci s učiteli ve třídě se jich budeme ptát, jak vidí různá témata nebo pojmy jako láska, učení, přátelství, peníze… Začínáme pojmem domov, který děti měly vyjádřit jen několika slovy, vystihnout to nejdůležitější, co pro ně domov znamená a co v něm mají nejradši. Své odpovědi napsaly do obrázku domečku podle zadání paní učitelky (viz níže). Za spolupráci děkujeme druhákům ze ZŠ Chvalšiny.

JAK SE UČÍ O RODINĚ NA ZŠ SION

Boris Váňa, 1/2012
Rodina a škola = jeden tým