Když děti správně pijí, více se soustředí a lépe se učí

Víte, že dobrý prospěch školáků můžeme podpořit tím, že je naučíme správně pít? Slabší výkonnost dětí v době výuky může totiž způsobovat už mírná dehydratace.

Odborníci uvádějí, že opomíjení pitného režimu prokazatelně může za výpadky krátkodobé paměti, horší sluchové vnímání nebo schopnost reaktivity při vyučování. Kognitivní funkce dětí i dospělých naopak zlepšuje dostatečný příjem tekutin a také minerálních látek, jejichž bilanci v organismu přirozeně pozitivně ovlivňuje pití minerálních vod.

Důležitá je pravidelnost

„Nedostatek tekutin má negativní vliv nejen na paměť, koncentraci, myšlení a další poznávací funkce, ale také na fyzickou výkonnost. Již počínající slabá dehydratace může snížit fyzickou výkonnost až o 20 % a člověk ještě nemá pocit žízně. Pokud žízeň pociťujeme, jsme již značně dehydratovaní. To platí u dětí stejně jako u dospělých s tím, že čím je dítě mladší, tím rychlejší je nástup a rozvoj dehydratace,“ varuje dětský lékař a odborník na klinickou výživu MUDr. Peter Szitányi.

Placená zóna

PhDr. Helena Chvátalová