Úroveň: začátečníci, pokročilí; organizace: všichni, individuální práce, práce ve dvojicích; pomůcky: obrázky se slovní zásobou (vlastnosti, zvířátka), pastelky, kopie s obrázkem, tabule, barevné křídy; aktivita: seznamovací, procvičovací, rytmizační; cíl: seznámení s novou slovní zásobou, procvičování, zautomatizování; jazyk: groß – klein, dick – dünn, schnell – langsam, krank – gesund, lustig – traurig, ja – nein, weiß – schwarz, fl eißig – faul, sauber – schmutzig, kalt – heiß, zvířata, barvy; čas: 30–45 minut. Náměty pro práci s dětmi Učitelka seznámí děti pomocí kartiček s novou slovní zásobou, děti opakují, dbají na správnou výslovnost. Děti jsou v prostoru a předvádějí daná přídavná jména (groß – vztáhnou ruce nahoru, klein – sednou si do dřepu, lustig – zasmějí se, traurig – dělají, že pláčou…). Písnička //:Ich hab’ ein, ich hab’ ein, ich hab’ ein Aquarium:// (děti ukazují se zdviženým palečkem) //:Zu Hause, im Zimmer hab’ ich ein Aquarium:// (děti se chytnou ve dvojicích za ruce a otáčejí se) Děti se učí písničku (zpívají na melodii známé písničky Já už jdu, jdu, jdu, už mám všechno hotový). Písnička se dětem líbí pro její melodičnost a jednoduchost. Učitelka se ptá: Wer hat zu Hause ein Aquarium? Ich habe! Wer lebt im Aquarium? Fische. Děti představují ryby, běhají a dělají, že plavou. Učitelka určuje a děti při plavání předvádějí vlastnosti rybiček: Die Fische sind groß – klein – dick – dünn – gesund – krank… Učitelka opakuje s dětmi slovní zásobu se zvířátky, ptá se: Was ist das? Ist das eine Katze? Ist die Katze weiß oder schwarz? Ist die Katze klein? Wie ist die Katze? a děti odpovídají. Práce s obrázkem Děti mají za úkol spojit člověka nebo zvíře či dopravní prostředek a jejich stopu. Učitelka řídí činnost: Nimm deinen roten Farbstift und verbinde das Auto mit seiner Spur. Rozpočítadlo Děti stojí v kruhu a rozpočítávají se Ich bin Peter, du bist Paul, ich bin fl eißig, du bist faul. 1, 2, 3, du bist frei. Po rozpočítání se děti rozběhnou po třídě a ten, na koho vyšla řada, honí. Komu dá babu, vypadává a jde si sednout. Děti vytvoří nový kruh a hra se opět opakuje, dokud nezbude jen jedno dítě. Společná kresba Děti si připraví papír a pastelky, učitelka diktuje a děti kreslí sněhuláka (učitelka také kreslí na tabuli): Der Schneemann ist groß, weiß und dick. Auf dem Kopf hat er einen kleinen Topf. Der kleine Topf ist rot…
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.