Budou děti znát sníh? A co koulování?

Nejdříve jsem se zamyslela nad tím, jak dětem přiblížit letošní zimu. Každým rokem probírá každá školka v zimní období zimu, sníh, mráz a vše co k tomu patří. Nejde však jen o slova a vyjádření v básničkách, pohádkách, obrázcích, výrobcích se zaměřením zimy, ale jde o skutečné poznání a hmatové prozkoumání celého ročního období zimy, kdy se objevuje sníh, mráz, led.
Cítit, jak studí, vidět, jak vypadá, prozkoumat, k čemu slouží, co vše se dá se sněhem dělat – koulovat, stavět sněhuláky – a jaké sporty se mohou provozovat. Když sníh není, co tedy?
Letos našim dětem nejvíce chybělo koulování a stavění sněhuláků. A tak mi vnukly nápad.
Z domova si donesl každý noviny. Ve třídě si děti zmačkaly všechny novinové listy a připravily tak hromadu koulí. Zbývalo už jen otevřít okna, pustit do třídy studený vzduch a obléci se do zimního oblečení a koulovačka mohla začít. A jelikož si děti chtěly ještě postavit sněhuláka, tak koulemi naplnily tři igelitové pytle, které slepily, vystřihly a nalepily na ně obličej, knoflíky, papírový hrnec a bylo hotovo. Sněhulákovi stačilo ještě vymyslet spoustu jmen a teď nám zdobí šatnu.
Tedy do té doby, než roztaje.
Opravdový sníh nám všem sice bude chybět, ale i přesto jsme si zimu krásně užili.

Michaela Červinková

MŠ Lešenská, Praha 8, třída Koťata 


Michaela Červinková