Oživme školku

Březen. Měsíc, kdy vítáme jaro, příroda se probouzí a na školní zahrádce ožívá díky dětem život. Sázíme plodiny i květiny a pozorujeme, jak se našim záhonkům daří. Letos je tomu bohužel jinak. Svět sužuje pandemie koronaviru a naše školka je stejně jako jiné zavřená. Dětem však nezačaly prázdniny. Přešly na distanční výuku, která se týká především předškoláků. Ale ani ostatní děti nejsou ochuzeny a také dostávají materiály plné inspirací. 

Během hledání materiálů k distanční výuce mě zaujalo video, které mi svým obsahem nedalo spát. Zvolala jsem: „To je ono!“ Pak jsem začala přemýšlet, zda by se daný nápad podařil zrealizovat i u nás ve školce. Brány jsou zavřené, a tak celá budova i její přírodní zahrada působí smutně a osaměle. Blíží se první jarní den. Vytvoření karet s úkoly k dané tematice mi tedy připadalo jako ideální řešení. Hotové karty, které budeme průběžně doplňovat, jsme umístily na plot školky. Kolemjdoucí se tak mohou naučit jarní říkanku, zjistit, kdy přesně začíná astronomické jaro, a plno dalších zajímavostí, které se týkají přírody. 

Věříme a těšíme se, že díky těmto úkolům-pozdravům ze školky pomůžeme dětem i dospělým na chvíli zapomenou na situaci kolem nás a naplno se ponořit do vítání jara. 

Mgr. Lenka Hanáková           

Ekoškola Markušova a Dubnova 

-red-