Přístup žáků k počítačům příznivě ovlivňuje jejich školní výsledky v klíčových předmětech, zvlášť v matematice. Žáci, kteří mají doma přístup k počítači, dosáhli v matematických testech v průměru 514 bodů, zatímco ostatní vprůměru jen 453 bodů, upozorňuje studie Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). Ve 30 členských zemích užívají několikrát týdně počítač v průměru tři čtvrtiny patnáctiletých žáků, zatímco ve škole se k němučasto dostane pouze 44 % stejně starých žáků. V České republice používá často počítače doma asi 70 % a ve škole asi 40 % žáků této věkové kategorie, i když možnost na nich pracovat má 95 % žáků. Podle výsledků studie se tedyzdá, že na našich školách sice počítače jsou, žáci k nim však mají omezený přístup.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.