V letošním školním roce spustila jazyková společnost Wattsenglish testování zcela nových a v mnoha směrech unikátních výukových materiálů angličtiny pro děti. Již od konce srpna se vždy na deseti vybraných školních hřištích v regionech objevily výukové plachty, které budou kromě vtipných kreseb a všudypřítomného obličeje Stevea Wattse obsahovat vždy čtyři anglická slovíčka. Po měsíci se budou plachty měnit, děti by se tak za školní rok měly naučit čtyřicet nových výrazů. „Venkovní reklama nabízí senzorické podněty - v případě výukových plachet učební látku. Vzbuzuje bezděčnou pozornost, a tím, že kolem chodíro me často, denně a registrujeme ji opakovaně, dostane se nám postupně do dlouhodobé paměti, připravená k tzv. znovupoznání a vybavení,“ vysvětluje dětská psycholožka Mgr. Zuzana Sedláčková a dodává: „Vliv reklamy na děti prokázaly již mnohé studie. Učební plachty mohou být jejím pozitivním využitím. Děti se naučí nová slova snadno, bezděčně, aniž musejí vyvinout velké úsilí.“ Jedním z cílů projektu je také spolupráce s učiteli a průběžné vyhodnocování: do jaké míry si slovíčka děti zapamatovaly, nakolik je tato venkovní forma efektivní a zda se opravdu dá pozitivně využít v oblasti vzdělávání.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.