NEZNÁMÉ SITUACE A PROBLÉMY - JAK SE S NIMI VYPOŘÁDÁVAJÍ ČEŠTÍ ŽÁCI?

Od roku 2000 se rodiče mohou čas od času setkat buď ve školách, nebo ve sdělovacích prostředcích s informacemi o šetření Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj známém pod zkratkou PISA (Programme for International Student Assessment). Jedná se o mezinárodní šetření, které je zaměřeno na zjišťování funkční gramotnosti patnáctiletých žáků. Šetření probíhá ve tříletých cyklech a sleduje zejména čtenářskou, matematickou a přírodovědnou gramotnost s tím, že v jednotlivých cyklech jsou předmětem zkoumání i jiná zajímavá témata, jako je například finanční gramotnost nebo způsobilost žáka řešit problémové úkoly, se kterými se může nebo bude setkávat v dalším životě ve společnosti nového tisíciletí. Šetření PISA 2012 (část týkající se právě problémových úloh) je realizováno Českou školní inspekcí v rámci projektu Kompetence III, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Placená zóna

Jana Palečková, Vladislav Tomášek