Úroveň: pokročilí; organizace: všechny děti sedí venku v prostoru pískoviště nebo na lavičkách; aktivita: procvičovací, rytmická; cíl: jazyk - nácvik rytmické říkanky, propojení s hrou „na tělo“, nová slovní zásoba: butter, sugar, fl our, bowl, jar, cookie, bake, put; čas: 20-30 minut; příprava: obrázek „cookies“ (sušenek) nebo „bábovičky“ a písek. Náměty pro práci s dětmi Hello children, let’s bake some cookies for our party! Do you like cookies? I like them… They’re delicious! Yummy, yummy… Učitelka předvádí na pískovišti nebo předvádí fiktivní přípravu na pečení sušenek… (kreslí nebo předvádí pantomimou). Put some butter, sugar and fl our in the bowl… Mix… Now put it in the small bowls… Vše se „zamíchá“ a „nalije“ (přesype) do menších báboviček. Bábovičky se mohou ozdobit… Decorate them… small eyes… and a nose and a mouth… That’s a happy cookie!… Bake!… And now taste! Yummy, yummy, they’re delicious…! Put them in the jar… (sklenice). Učitelka sklenici „schová“ (vymění za jinou, vysype obsah)… Oh, there’s nothing in it!… Who took the cookie from the cookie jar?… Učitelka s dětmi nacvičí rytmickou říkanku o tom, kdo sebral sušenky ze sklenice… (klasická anglická říkanka). Říkanka Všichni: Who took the cookie from the cookie jar? Učitelka: Peter took the cookie from the cookie jar! Petr: Who me? Všichni: Yes, you! Petr: Not me! Všichni: Then who?… Who took the cookie from the cookie jar? Petr: Michael! Všichni: Michael took the cookie from the cookie jar! Michal: Who me? Všichni: Yes, you!… (Poznámka: Jména dětí v básničce nahradíme jmény dětí v naší skupině.) Hra na tělo Učitelka nacvičí s dětmi rytmickou hru na tělo: 1x plesknutí do kolen a 1x tlesknutí. Vše se rytmicky opakuje. Následně přidá v rytmu říkanku. Děti po celou dobu jenom tleskají (pleskají do kolen), postupně se přidávají a střídají se v odpovědích. Je nutný delší nácvik. Hopscotch Úroveň: začátečníci, pokročilí; organizace: skupinky dětí (4-6) v prostoru zahrady, který je vhodný na označení křídou; aktivita: opakovací, pohybová; cíl: jazyk - opakování jakékoli slovní zásoby; čas: 20-30 minut; příprava: „panák“ nakreslený křídou na zem a s obrázky nebo obrázky na kartičkách (fl ashcards) se slovní zásobou na opakování. Náměty pro práci s dětmi Učitelka nakreslí panáka a do jednotlivých polí dokreslí (vloží) obrázky na opakování slovní zásoby. Děti vhazují na určená pole podle daného pořadí kamínek. Každé dítě musí pojmenovat jednotlivá pole podle obsahu anglicky (nebo jenom to jedno určité -záleží na pravidlech, která si určí sama učitelka). Označené pole musí přeskočit, ale ještě předtím z něj musí při zpáteční cestě sebrat kamínek. Pokud dítě neumí pojmenovat obrázek, nastoupí na jeho místo další v pořadí. Vyhrává ten, kdo projde všechna políčka jako první. Variace V případě, že učitelka použije kartičky, může slovní zásobu neustále obměňovat a doplňovat. Potom by vítězem bylo dítě, které nasbíralo nejvíce kartiček… Další variace si může učitelka vymyslet sama (sbírání všech kartiček, které dítě umí pojmenovat…).
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.