Úroveň: začátečníci, pokročilí; organizace: všichni, individuální práce; pomůcky: maňásek, míčky (pro každého žáka), nakopírovaný obrázek, pastelky, obrázky (školka, třída, učitelka, děti); aktivita: seznamovací, procvičovací, rytmizační; cíl: osvojení nové slovní zásoby, zopakování již známé; jazyk: pozdravy (Guten Tag! Hallo! Auf Wiedersehen! Tschüs!), Danke. Wie gehts? Ich hei§e… Wie hei§t du?, r Kindergarten, e Klasse, e Lehrerin, e Kinder; čas: 30-45 minut. Náměty pro práci s dětmi Učitelka si nasadí na ruku maňáska, seznamuje se s dětmi. Maňásek podává dětem ruku. Guten Tag! Hallo! Kinder, ich hei§e Max. Wie hei§t du? Učitelka konverzaci neustále opakuje, zeptá se každého dítěte. Děti si sednou do kruhu. Maňásek pozdraví, představí se a následně se zeptá: Hallo! Ich hei§e Max. Wie hei§t du? Jeho soused udělá totéž a tak dále, až celé řeknou všechny děti. Jako poslední se představí učitelka a už otázku neklade. Děti se učí novou písničku. Zpěv doprovázejí činnostmi týkajícími se textu: Guten Tag! Hallo! Wie gehts? - děti se postaví, utvoří dvojice a zdraví se podáním pravé ruky. Danke, prima gut. - děti na sebe ukážou sepjatou pravou pěst se zvednutým palcem. Tschüs! Auf Wiedersehen! - děti na sebe zamávají. Děti si vymění dvojice a zpívají znovu. Zapojí se i učitelka s maňáskem Maxem. Učitelka a maňásek Max ukazují dětem obrázky s novou slovní zásobou týkající se školky. Učitelka obrázky popisuje, maňásek opakuje slovíčka, pak opakují děti. Učitelka se ptá a maňásek odpovídá: Wie hei§t dein Kindergarten? - Benešovka. Wie hei§t deine Klasse? - Koťátka. Wie hei§t deine Lehrerin? - Eva. Wie hei§en die Kinder? -Honzík, Adélka… (děti vymýšlejí různá jména). Nyní se ptá maňásek a děti odpovídají. Učitelka rozloží obrázky po třídě. Každý žák dostane míček. Učitelka řekne slovíčko a děti se snaží hodit míček na obrázek s daným slovíčkem. (Předtím učitelka děti poučí o bezpečnosti a opatrnosti.) Hru opakuje učitelka několikrát. Může ji obměnit tím, že děti k obrázkům běhají nebo jdou po čtyřech. Děti se posadí do kruhu a zavřou oči. Učitelka kruh obchází a jednomu žákovi poklepe na rameno. Ten řekne domluvené: Hallo! Guten Tag! Potom všechny děti otevřou oči a musejí uhádnout, kdo pozdravil. Učitelka se ptá: Wie hei§t er (sie)? Děti odpovídají: Er (sie) hei§t… Hra se opakuje několikrát. Pozdraví i změněným hlasem učitelka, maňásek Max. Děti se posadí a učitelka jim rozdá nakopírovaný obrázek. Učitelka a děti vymyslí nejprve postavám vhodné pozdravy. Děti potom obrázky vybarví a přitom zpívají nově naučenou písničku.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.