Didaktika předškolního vzdělávání

Eva Šmelová, Michaela Prášilová a kol. Praha, Portál 2018


Důležitou knižní novinkou tohoto jara je nová Didaktika předškolního vzdělávání, jíž se ujal autorský tým pod vedením Evy Šmelové a Michaely Prášilové. Autoři v knize zpracovali klíčové oblasti předškolního vzdělávání moderním pohledem, který bere v úvahu proměnu dítěte, rodiny i celé společnosti. V úvodních kapitolách se kniha věnuje předškolnímu dítěti. Jaké je? Jaká jsou jeho vývojová specifika? S čím bychom měli při práci s předškoláky počítat? Vedle této kapitoly je zásadní i část věnovaná učiteli. Jaké jsou jeho kompetence? Jakými znalostmi a dovednostmi by měl být vybaven? Další část se věnuje jednotlivým činitelům předškolního vzdělávání, například rodině, která vstupuje do komunikace s mateřskou školou a je pro dítě obvykle tím nejdůležitějším prostředím, ve kterém se pohybuje. Nechybí kapitola věnovaná pedagogické komunikaci, což je také zásadní element výchovně vzdělávacího procesu. A protože v současné době i mateřské školy pracují projektovým způsobem a používají moderní techniku, zařadili autoři i kapitoly věnované těmto aspektům.Kniha osloví jak studenty učitelství pro mateřské školy, tak samotné pedagogy a ředitele těchto zařízení. Je jakousi referenční příručkou, která shrnuje vše nové a zásadní a zároveň může posloužit k ověření, zda na některé důležité součásti vzdělávání nezapomínáme. Díky tomu, že je proložena příklady z praxe, je čtenářsky přístupná a srozumitelná.


Jana Pokorná

Dále čtěte Ptejme se, co se nám daří a co ne https://nakladatelstvi.portal.cz/casopisy/informatorium-3-8/94888/ptejme-se--co-se-nam-dari-a-co-ne-eva-smelova-vysvetluje--jak-provadet-evaluaci-v-praxi-

 


red