Řečníci či moderátoři běžně používají při interakci s publikem mikrofon. V jedné internetové diskusi se objevil názor, že by nějaký zesilovač hlasu třeba v podobě bezdrátového mikroportu mohli mít i učitelé ve třídě. Jaký je váš názor na pedagoga s mikrofonem?
Pokud je pedagog v aule plné lidí, ať má mikrofon. Pokud je ve třídě a potřebuje mikrofon, neměl by učit. Hlasová hygiena je u pedagogů důležitá – dobře položený hlas, větrání i dostatek tekutin nezpochybňuji. Pokud i tak problém nastane, je třeba začít se ptát: „A nemluvíš zbytečně moc, pedagogu? Nemohli by více pracovat a mluvit žáci?“ Věřte mi, ušetříte hlasivky, baterky i děti.
Gabriela Juránková, ZŠ Hello, Ostrava-Poruba
Učitel musí umět pracovat s hlasem, je to jedna ze základních pedagogických dovedností. Ve třídě většinou situaci zvládne. Někdy může být port dobrým pomocníkem. U nás je učitelé měli. Z důvodu velké spotřeby baterií je však přestali používat. V tělocvičně jsou součástí ozvučení. Učitelé je používají například při projektových dnech nebo při soutěžích.
Martina Thumsová, ZŠ Mendelova
Ha, ha, ha, pravil král Artuš, již dlouho jsem nebyl tak vesel. Vážně nechápu, na co by ve třídě mikrofon pedagogovi byl. Ale pedagogické fakulty by mohly do svých studijních plánů, které jsou bohužel většinou dost odtržené od praxe, zařadit kurzy řečnictví a jevištní mluvy. Ona taková hlasová rezonance udělá své.
Veronika Válková, Gymnázium Na Pražačce, Praha
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.