Suplování: promarněný čas?

Ministr školství se nedávno nechal slyšet, že si učitelé nezaslouží příplatky za suplování – jsou prý přežité a ne všichni učí kvalitně. Jak to vypadá ve skutečnosti? Jsou suplované hodiny opravdu tak královsky placené? Přetahují se učitelé o „supl“? Jaká je podle vás obecně kvalita suplovaných hodin?

Neskutečná arogance a ignorace práce pedagogů. Ať si pan ministr přijde zasuplovat na malou školu, když třeba onemocní dvě učitelky z celkového počtu pěti pedagogů. Suplující mají svojí práce dost a ještě veškerá okénka v rozvrhu suplují. Kdo to zažil, nemohl by takovýto nesmysl vypustit z úst. Nevím, zda se na velkých školách učitelé perou o suplování. Na malé škole musíte zajistit provoz za každou cenu, takže supluje, kdo má ruce a nohy. Učitelé na malých školách jsou ale na takovéto řešení problémů zvyklí. Ne že by se o suplování prali, ale ochotně vypomohou. Co se kvality suplování týká, když jsem učil v začátcích na velké škole, byl jsem jako češtinář poslán suplovat chemii do deváté třídy, tam určitě žádná kvalita odsuplované hodiny nebyla. Opět se vracím k malým školám, obzvlášť prvostupňovým. Tam když jde učitel suplovat, tak látku zná a suplování je kvalitní. I v této problematice je nutné rozlišovat specifika jednotlivých škol. A že by suplování pomohlo zvýšit nedostatečné platy? O tom nemůže být ani řeč.

Zdeněk Dolanský, ZŠ Praha-Koloděje

Placená zóna

Jan Nejedlý