Jak se skamarádili s žabkou Cilkou

Pohádka a cvičení

Přivítání, rozběhání

Organizace: stoj volně v prostoru herny; pomůcky: bubínek, hudba; motivace: Můžou spolu kamarádit malí a velcí? Můžou spolu kamarádit pejsek s kočičkou? Když už se našli dva, kteří si spolu rádi hrají, povídají, smějí a dovádějí, můžou k sobě přibrat i třetího? Jestli nevíte, váháte, zda je to opravdu možné, tak neztrácejte čas a pusťte se do dnešního jógového vyprávění…

Den za dnem utíkal jako voda. Léto se přehouplo do podzimu a z Rafana a Jasmínky se stali nerozluční kamarádi. Celé dny si spolu hráli, poskakovali, smáli a povídali.

Myslím, že je načase, abychom se proběhli a protáhli jako Rafan s Jasmínkou!

Volný běh dětí po třídě: poskoky – skoky snožmo – chůze dětí po třídě: na znamení (bubínek) stoj a opakování již naučených pozic – děti je provádí samostatně podle pokynů učitelky. Na znamení starší děti zaujmou pozici pejska a dále se pohybují jako pejsci, menší děti jako kočičky. Pro legraci si můžou děti pozice vyměnit.

Jak Rafan s Jasmínkou potkali žabku 

Organizace: dvojice (starší + mladší)

Zahrádka před domkem Makovcových pomalu pejskovi a kočičce přestávala stačit. Byli zvědaví, co je za jejich domem, za těmi dřevěnými vrátky s velkou železnou klikou. A tak se tam jednoho dne vypravili. Opatrně našlapovali v trávě, radovali se z každé podzimní kytičky, která tady ještě kvetla.
(Děti v prostoru herny zaujmou pozici kytičky.)
Minuli žluté chryzantémy, růžové vřesy a ohromeně zůstali stát před pestrobarevným záhonem aster. Červené, růžové, fialové, žluté, bílé, modré a kdovíjak barevné kytičky jim zkrátka vyrazily dech! Jasmínka to nevydržela a musela si přivonět. Tak dlouho strkala čumáček do květů, až jej měla úplně žlutý. 

Placená zóna

-red-