V pondělí flétnu, v úterý a ve čtvrtek atletiku, ve středu keramiku a v pátek k babičce. Některé děti mívají v rámci snahy o rozvíjení všech různých vloh a s myšlenkou „hlavně něco nezanedbat“ rozvrh nabitější, než kdejaký manažer. Jenže všeho moc škodí a tak i snaha o naprosté vyplnění volného času dítěte může vyjít v niveč. Krom toho, že takový program může vést u dítěte k vyčerpání, tak je potřeba, aby děti měly také čas, který si budou moci vyplnit svou vlastní aktivitou. Ačkoliv to občas vede k situacím, kdy se dítě nudí a zdánlivě čas nijak nevyužívá, je pro něj přesto důležitý.
V okamžiku, kdy dítěti nikdo nediktuje, co má a nemá dělat, je odkázané samo na sebe a na svou vlastní kreativitu, aby si vymyslelo program a zabavilo se. A ukazuje se, že tento vlastní čas je pro děti důležitý, neboť je to jedna z možností, kdy mohou rozvíjet svou vynalézavost. Dr. Jonathan Smallwood, z University of York v Anglii říká: „Existuje úzký vztah mezi kreativitou, originalitou a spontánními myšlenkami, které vznikají, když náš mozek nemá nic na práci, když jsme sami a nevěnujeme se žádným konkrétním úkolům.“. Jinými slovy když náš mozek nic nezaměstnává, dáváme mu tím prostor ke kreativitě. A i tu je potřeba rozvíjet. I když ne vždy jsme nadšení z toho, co všechno jsou schopné děti vymyslet v okamžiku, kdy nemají co na práci, při troše optimismu však musíme přiznat, že činnosti to bývají vskutku originální.
Lucie Kvasničková