Profese ředitelky mateřské školy patří mezi vysoce zátěžové. Za problematické faktory můžeme považovat specifickou zátěž ženského kolektivu, různorodost kolektivu dětí, výchovné problémy dětí, náročné požadavky na kvalifikaci, obecné vědomosti, dovednosti i individuální schopnosti ředitelky. Dalšími faktory jsou pak schopnost pružně řešit konfliktní momenty, komunikace s rodiči, kolegy, nadřízenými či podřízenými.
Schopnostem ani roli dobrého řečníka se nelze naučit, záleží na individuálních, osobnostních předpokladech jedince. Možná bychom nalezli také závislost předpokladu pro dobré komunikační schopnosti na genetickém základu a charakterových vlastnostech. Mnohým konfliktním situacím však ředitelka může předcházet díky znalostem v oblasti komunikace a asertivity.
Mnoho pedagogických pracovníků mateřských škol vnímá prostředí a klima v pedagogickém týmu jako vysoce zátěžové.
Obecně však vnímají jako problémové:
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.