Bezpečné klima ve třídě

Ve třídě, kde je dobré a bezpečné klima, se cítí lépe děti i vyučující. Není ale samozřejmostí. Jedná se o výsledek cílené práce a spolupráce všech zúčastněných. Pokud se na jeho tvorbě aktivně podílíme, vytváříme prostředí, kde se mohou všichni cítit respektováni, podporováni a motivováni k rozvoji.

Bezpečné klima v mateřské škole závisí na spolupráci mezi vyučujícími, dětmi, rodiči a vedením školy. Největší odpovědnost však leží na vyučujících, kteří nastavují jasná pravidla, podporují laskavou komunikaci a vytvářejí důvěrné prostředí. Děti se také aktivně podílejí na utváření pozitivní atmosféry tím, že se učí spolupracovat, respektovat ostatní a dodržovat základní pravidla společného soužití ve třídě. Rodiče mohou tuto snahu podporovat tím, že se iniciativně zapojují do školních aktivit a pomáhají svým dětem rozvíjet pozitivní vztahy.

Placená zóna

-red-