Online archiv

Vydání: 2025_04_duben

S knihou „Vlci“ mezi vlky

Mgr. Marie Těthalová, 2025_04_duben
Vlci, tajemná zvířata. Máme se jich bát? Jak žijí a co potřebují? O tom všem pojednává komiks Vlci, který představuje jeho redaktorka Eva Sedláčková a který osloví i zvídavé předškoláky.

„Mami, já nemůžu spát, moc mě bolí nožičky“

PhDr. Helena Chvátalová, 2025_04_duben
Ještě nedávno byl náš chlapeček malý baculatý „budulínek“ a najednou se nám klátí v bytě vytáhlý čahoun… Nedávno byla naše holčička jak malá panenka a najednou je z ní dívka „samá ruka, samá noha“… Tohle jsme přece zažili všichni – rodiče i prarodiče. Víme, co je to růstový spurt? A stěžují si někdy naše děti na bolesti nohou?

S imunitou dětí souvisí i psychická kondice

PhDr. Helena Chvátalová, 2025_04_duben
O dětském stonání v předškolním věku jsme v Informatoriu 3–8 již opakovaně psali. Je to totiž téma, které je stále aktuální. Zažili to nepochybně všichni rodiče. Dítě, které dosud téměř nestonalo, je po nástupu do školky každou chvíli nemocné. A rodiče „šílí“, protože zaměstnavatelům se to samozřejmě nelíbí...

„Po prázdninách budu mít miminko, děti“

Daniela Kramulová, 2025_04_duben
V celku českého školství tvoří učitelky mateřských škol nejmladší věkovou skupinu pedagogů – necelá polovina z nich je mladší jednačtyřiceti let. A protože ženy zakládají rodinu nejčastěji na prahu třicítky, velká část učitelek MŠ si pokládá otázku, jak zvládnou těhotenství a každodenní práci s dětmi.

Profesní rozvoj lidských zdrojů – deficit systému školství a vzdělávání

-red-, 2025_04_duben
Česká školní inspekce již několik let věnuje systematicky pozornost oblasti managementu a řízení škol. Tuto oblast nalezneme v rozsáhle zpracované Výroční zprávě za rok 2024. V dlouhodobém výhledu lze očekávat, že rovina profesních kompetencí pedagogických pracovníků ve vedoucích funkcích bude nabývat stále většího významu. Otázkou však zůstává, zda je systémově tato otázka dostatečně řešena. Zejména oblast řízení předškolních zařízení a problematika řízení lidských zdrojů je pro mnohé stále výzvou.

Bezpečné klima ve třídě

-red-, 2025_04_duben
Ve třídě, kde je dobré a bezpečné klima, se cítí lépe děti i vyučující. Není ale samozřejmostí. Jedná se o výsledek cílené práce a spolupráce všech zúčastněných. Pokud se na jeho tvorbě aktivně podílíme, vytváříme prostředí, kde se mohou všichni cítit respektováni, podporováni a motivováni k rozvoji.

Hyperaktivní a roztěkaní jsou i dospělí

Mgr. Marie Těthalová, 2025_04_duben
Terapeutka Jana Srncová a žurnalistka Klára Kubíčková mluví o tom, že se někdy cítí, jako by měly v hlavě ohňostroj. Obě mají ADHD a napsaly knihu o podobných ženách, jako jsou i ony. Nesoustředěných, někdy vyčerpaných, občas trochu náročných na komunikaci, a přitom upřímných a opravdových.

Zahrada pro ptáčky

-red-, 2025_04_duben

Hulínská školní družina u fyzioterapeutky Anetky

-red-, 2025_04_duben

Smutnou duši má…

Mgr. Marie Těthalová, 2025_04_duben