Podle zjištění Radiožurnálu oproti loňsku vzrostl o třetinu počet předškoláků, kteří do školky vůbec nenastoupí. Takzvaný individuální plán letos dostalo 1959 dětí. Rodičům mnohdy vadí, že školky často s předškoláky nepracují ve zvláštní třídě. Pětiletí tak mají často společný program s tříletými dětmi. To je ale podle psychologa Václava Mertina důležité. „Dítě se pohybuje v kolektivu vrstevníků. Učí se vycházet s dětmi, učí se od nich. To je celý přínos mateřské školy, v tomhle věku už je hodně důležitý,“ vysvětluje Mertin.
Pokud se rodiče místo posledního povinného ročníku rozhodnou raději pro domácí výuku, musí podle Anety Lednové z ministerstva školství informovat mateřskou školu. „Má-li být dítě individuálně vzděláváno převážnou část školního roku, je zákonný zástupce dítěte povinen toto oznámení učinit nejpozději tři měsíce před počátkem školního roku,“ řekla Radiožurnálu. Jde zhruba o dobu, kdy končí zápisy do mateřských škol.
Zdroj: iRozhlas.cz