12. dubna se uskutečnila členská schůze OMEP, kterou vedla nová předsedkyně českého výboru prof. Milada Rabušicová.
Na schůzi vystoupila řada zajímavých hostů, například Mgr. Ivana Blažková, vedoucí týmu speciálního vzdělávání. Sdělila, že spojením sekce speciálního a předškolního vzdělávání se nesnižuje význam mateřských škol. Dále informovala o nárůstu dětí s individuálním vzdělávacím programem, zejména s narušenou komunikační schopností a poruchami chování, přičemž identifikovala problémy v nepřipraveném terénu a potřebu zaměřit se na spolupráci s klinickými psychology a psychiatry. PhDr. Ondřej Andrys z České školní inspekce informoval o inspekčních zjištěních a konstatoval, že předškolní vzdělávání v ČR vykazuje velmi dobré výsledky. V MŠ dominují názorně demonstrativní a dovednostně praktické metody, využívá se učení hrou a činnostmi, také spontánní sociální a situační učení a velmi dobrá je součinnost učitelky a asistenta pedagoga. Dále konstatoval, že Česká školní inspekce rovněž eviduje, že v mateřských školách přibývá dětí s poruchami chování, což vzdělávací práci komplikuje. Další novinky z OMEP i zápis ze členské schůze naleznete na www.omep.cz.