NEBE PEKLO RÁJ - HRA O NAŠÍ MINULOSTI A BUDOUCNOSTI

Skládanku Nebe peklo ráj známe všichni jako hru ukazující zvídavým dítkám, zda budou bydlet v králíkárně či v paneláku, zda se do nich zamiluje beďarovitý soused nebo Brad Pitt. Tento obskurní obsah můžeme ponechat na přestávky a v hodinách skládačku využít jako učební pomůcku. Jako inspiraci jsme ji připravili k tématu výročí, která nás čekají příští rok. Využijí ji tak učitelé občanské nauky, základů společenských věd či dějepisu. Na vyznačeném místě skládačku odstřihněte a rozmnožte v takovém počtu, abyste mohli dát vždy jednu do dvojice. Před hodinou skládačky složte nebo je nechte složit žáky. Jak se skládačkou pracovat v hodině Řekněte žákům, že cílem aktivity je ve dvojicích nalézt odpověď na čtyři otázky, které si náhodně vylosují ze skládačky. Začínající žák si vybere rok a poté číslo otázky. Druhý žák pracuje se skládačkou a otázku mu přečte. Žák, který si vylosoval otázku, se snaží na ni nalézt odpověď. Druhý spolužák mu naslouchá a pokouší se s ním dopracovat k odpovědi, kterou si společně zapíšou. Nyní je řada na druhém žákovi ve dvojici. Opět se nejdříve snaží odpovědět sám, druhý mu pak pomáhá a odpověď si zapíšou. Takto se pokračuje se dvěmi dalšími otázkami. Sedněte si pak se všemi žáky do kruhu a probírejte jednotlivé odpovědi. Diskutujte o nich. O kterém roce toho třída věděla nejvíce? Kde naopak mnoho žáků tápalo? Na co by se k výročím chtěli žáci ještě zeptat? Skládačku můžete samozřejmě připravit na jakékoli téma. Nebo můžete její přípravu zadat žákům, například místo referátů (předpřipravenou skládačku si z internetu určitě nestáhnou!). Připravila redakce.

Placená zóna