Na naší"Zdravé MŠ"máme zkušenost s heterogenními třídami již téměř deset let. Většinou pracujeme ve skupinách, což vyžaduje perfektní přehled o dětech. Dětem samotným smíšené složení třídy prospívá. Děti se snázeadaptují na MŠ (stále přibývá dětí mladších tří let). Rodiče si pochvalují, že mohou dávat sourozence do stejné třídy. Přechod z rodiny je snazší, ti starší totiž nejen nepláčou, ale také malým pomáhají. Malí mají staršíkamarády za svůj vzor a ti starší se snaží respektovat mladší děti, což je v současné době, kdy přibývá rodin s jedním dítětem, neméně důležité.Aby se mohli školáci soustředit na školní přípravu, kromě skupinové práce ve třídách jsme zřídily dva odpolední kroužky místo spaní po obědě. První"Předškolák", kde se děti intenzívně připravují na školu. Druhýpro děti s odloženou školní docházkou, který je zaměřen na odstraňování problémů (např. řečových), kvůli kterým školáci do školy neodešli. Tím chceme prohloubit přípravu pěti až šestiletých dětí na základní školu.Heterogenní třídy mají samozřejmě své nevýhody, ale domnívám se, že výhody pro děti převažují, a o děti nám přece v MŠ jde především.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.