Začátek letošního školního roku byl v naší 4. ZŠ v Mostě zajímavý i tím, že jsme poprvé otevřeli přípravnou třídu. Naším cílem je systematicky připravit děti k bezproblémovému začlenění do vzdělávacího procesu od 1. ročníkuzákladní školy a předejít tak u nich případným neúspěchům ve školní docházce. Na samém počátku je potřeba velké trpělivosti. S dětmi postupujeme takovým tempem, aby je práce zaujala a zároveň jim napomáhala v jejich rozvoji.Máme úzké kontakty s rodinou. Většina rodičů své děti ráno do školy přivádí, tak máme možnost s nimi denně hovořit o problémech i úspěších dětí. Činnosti organizujeme tak, aby se navzájem propojovaly. Skládají se z různýchdruhů her, rozhovorů, vycházek, pracovních, hudebních a výtvarných činností. Některé děti mají i poruchu výslovnosti, těm se věnuje náš školní logopéd. Snažíme se udržet příjemné prostředí, aby děti odcházely domů s pocitemuspokojení a těšily se na další den. Na konci školního roku by měly být děti schopny soustředění asi na dvacet minut. Myslím, že od září děti udělaly velké pokroky a ~že naše i jejich snaha nebude marná.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.