Prenatální marketing

Představte si, že lékař pomocí očkovací vakcíny vpraví ženě do dělohy sadu mikroboardů, tedy hologramů s logy McDonald’s či Ikea, jež ovlivní nákupní preference ženina potomka ještě dříve, než je nebožák počat. Tento „prenatální marketing“ se zatím nachází naštěstí pouze na stránkách komiksového alba Jiřího Charváta nazvaného Qejci, v němž jsou protagonisty dvě cynické spermie putující k vejcovodu. Jde doslova o existenciální satiru na lidskou sexualitu a moderní realitu. Skutečnost však, jak známo, uměleckou fantazii bryskně dohání. Vzpomeňme třeba na televizní seriál Teletubbies určený nemluvňatům. A mně osobně se vybaví maminka, co nedávno seděla vedle mě v autobusu, kojila mimino a u hlavy mu držela mobil, na kterém běžely pohádky z YouTube přerušované reklamou na sekačky Mountfield.


Představte si, že lékař pomocí očkovací vakcíny vpraví ženě do dělohy sadu mikroboardů, tedy hologramů s logy McDonald’s či Ikea, jež ovlivní nákupní preference ženina potomka ještě dříve, než je nebožák počat. Tento „prenatální marketing“ se zatím nachází naštěstí pouze na stránkách komiksového alba Jiřího Charváta nazvaného Qejci, v němž jsou protagonisty dvě cynické spermie putující k vejcovodu. Jde doslova o existenciální satiru na lidskou sexualitu a moderní realitu. Skutečnost však, jak známo, uměleckou fantazii bryskně dohání. Vzpomeňme třeba na televizní seriál Teletubbies určený nemluvňatům. A mně osobně se vybaví maminka, co nedávno seděla vedle mě v autobusu, kojila mimino a u hlavy mu držela mobil, na kterém běžely pohádky z YouTube přerušované reklamou na sekačky Mountfield.



Představte si, že lékař pomocí očkovací vakcíny vpraví ženě do dělohy sadu mikroboardů, tedy hologramů s logy McDonald’s či Ikea, jež ovlivní nákupní preference ženina potomka ještě dříve, než je nebožák počat. Tento „prenatální marketing“ se zatím nachází naštěstí pouze na stránkách komiksového alba Jiřího Charváta nazvaného Qejci, v němž jsou protagonisty dvě cynické spermie putující k vejcovodu. Jde doslova o existenciální satiru na lidskou sexualitu a moderní realitu. Skutečnost však, jak známo, uměleckou fantazii bryskně dohání. Vzpomeňme třeba na televizní seriál Teletubbies určený nemluvňatům. A mně osobně se vybaví maminka, co nedávno seděla vedle mě v autobusu, kojila mimino a u hlavy mu držela mobil, na kterém běžely pohádky z YouTube přerušované reklamou na sekačky Mountfield.


Jan Nejedlý