Panenky v půllitru

Všimli jste si, že dnes chodí řada děvčátek do školek a škol s půllitrem v ruce? Nevěříte? Pochopitelně nejde o malé pivařky. V plastovém korblíku s uchem si nesou panenku LOL, aby se pochlubily spolužačkám, kolik peněz zas z rodičů vymámily.


LOL je totiž geniální marketingový tah. Představte si, že máte na skladě tisíce nevzhledných malinkých gumových panenek, které sice po opláchnutí vodou na chvíli změní barvu, ale rozhodně mají blíž ke skřetovisti mončičáků než k půvabným slečinkám. Co s tím? Zavřete ty šeredky do umělohmotných kríglů, které nazvete dekodéry, a výrobek nicotné ceny prodáváte od pětistovky výše. Ke každé panence je navíc přiložen katalog dalších panenek, aby se v dětech vznítil pravěký pud sběratelský. S dobrou reklamou se zrodí fenomén, který se stane postrachem rodičovských peněženek. Známý akronym LOL (laughing out loud – směji se nahlas) tak získal dík panenkám nový, hořce ironický názvuk. 

Jan Nejedlý