Dynamický proces, během něhož se postupně dozvídáme, jaké jsou děti, s nimiž pracujeme. Některé je introvertní, další o sociální kontakty nemá nouzi, jiné pak potřebuje podpořit v některé výchovně-vzdělávací oblasti.
S PhDr. Zorou Syslovou, PhD., jsem si povídala o tom, v čem spočívá pedagogické diagnostikování, jak se liší od psychologické diagnostiky. „Nejjednodušší vysvětlení je, že pedagogické diagnostikování se zabývá diagnostikováním v edukačním prostředí, tzn. že jeho cílem je poznávání, posuzování a hodnocení vzdělávacího procesu a jeho aktérů – jednotlivce nebo skupiny –, podmínek vzdělávání, prostředí atd., a provádí jej pedagog. Psychologická diagnostika zjišťuje a měří duševní vlastnosti a stavy, případně jiné charakteristiky jednotlivců. Teoreticky vychází z psychologie osobnosti a diferenciální psychologie a provádí ji psycholog. Metodologie obou vědních disciplín si je velmi blízká, liší se však v zaměření, tedy v předmětu zkoumání, a v tom, kdo ji provádí,“ vysvětluje Zora Syslová.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.