Online archiv

Vydání: 2/2018

Pozdravit je základ slušnosti

PhDr. Helena Chvátalová, 2/2018
Do redakce Informatoria 3-8 přišel dopis z jedné mateřské školy, že by učitelky zajímalo téma pozdravů i podávání ruky mezi učiteli a dětmi.

Školní zahrada. Místo pro hru i učení

-red-, 2/2018
Před dvěma lety nastala v naší mateřské škole situace, kdy původní herní prvky na jedné části školní zahrady přestaly provozně a bezpečnostně vyhovovat dalšímu používání. Tehdy se naší školce naskytla jedinečná příležitost radikálně pozměnit ráz a celkovou koncepci úprav na této části školní zahrady.

Hlavní viník: cukr?

-red-, 2/2018
Spotřeba cukru je v ČR v posledních desetiletích v porovnání s odbornými doporučeními téměř dvojnásobná. Jedním z viníků tohoto stavu je i vysoká spotřeba potravin, do kterých se cukr přidává – vedou sladkosti, cukrářské i pekárenské výrobky a slazené nápoje.

Aktuální situace v předškolním vzdělávání

-red-, 2/2018
Můj příspěvek se týká změn, které jsou podle mého názoru nepromyšlené: povinný poslední rok předškolního vzdělávání a vzdělávání dvouletých dětí. Tyto změny považuji za zbytečné, dokonce až škodlivé.

Zakousněte se do knihy

-red-, 2/2018
Pracovní listy pro rozvoj čtenářství Klára Smolíková, ilustrace Bára Buchalová Portál, Praha 2017

Kam dobruslím?

-red-, 2/2018

Rostliny pro zdraví

PhDr. Helena Chvátalová, 2/2018
Zimní období bývá v našich končinách také obdobím kašle, rýmy, různých viróz i bolestí hlavy. Můžeme se pokusit pomoci si zcela přírodními prostředky? Doma nebo v mateřské škole se dají vypěstovat například rostliny, které obsahují eukalyptovou silici, nebo Tea Tree Oil.

Chceme, aby se děti v naší školce cítily dobře

Mgr. Marie Těthalová, 2/2018
Spolupráce a dobrý tým. To podle Dany Moravcové, ředitelky velké pražské mateřské školy a předsedkyně Českého výboru OMEP, přispívá pohodě, kterou děti ve školce zažívají.

30. výročí založení Mateřské školy Vyhlídka

-red-, 2/2018

Valentýnské přání

-red-, 2/2018

Pedagogické diagnostikování. Disciplína, bez níž se v mateřské škole neobejdeme

Mgr. Marie Těthalová, 2/2018
Dynamický proces, během něhož se postupně dozvídáme, jaké jsou děti, s nimiž pracujeme. Některé je introvertní, další o sociální kontakty nemá nouzi, jiné pak potřebuje podpořit v některé výchovně-vzdělávací oblasti.

Sdílení zkušeností. I tak může vypadat vzdělávání pedagogů

Mgr. Marie Těthalová, 2/2018
Společnost se mění, a proto se učitelé potřebují dále vzdělávat, aby dokázali držet krok s dobou a reagovat na to, co dnešní rodiny potřebují.