Online archiv

Vydání: 10/2017

Jak dětem přiblížit vizuální umění?

Marie Těthalová, 10/2017
V mateřské škole Pohorelá se již několik let věnujeme interpretaci vizuálního umění. Tvoříme a ověřujeme interdisciplinární projekty vycházející z verbální a vizuální interpretace uměleckých děl.

Zimní slavnost dětí ze ZŠ a MŠ Helsinská

Marie Těthalová, 10/2017
Stalo se již tradicí MŠ Hastrmánek, že v tomto adventním čase prosvítí školní zahradu blikajícími světýlky vánoční strom. Samozřejmě tomu předchází velké přípravy, do kterých se zapojují děti i paní učitelky. Tak tomu bylo i letos.

Když děti a dospělí nesnášejí mléčný cukr…

Marie Těthalová, 10/2017
V současné době trpí nesnášenlivostí mléčného cukru (laktózy), tzv. laktózovou intolerancí (LI), asi 75 % světové populace. Neschopnost trávicího traktu částečně nebo úplně zpracovávat mléčný cukr se zatím – na rozdíl od alergie na mléko – nepovažuje přímo za nemoc, ale ignorovat ji se rozhodně nevyplácí.

Školní vzdělávací program by měli tvořit všichni pedagogové

Marie Těthalová, 10/2017
Tvrdí to Mgr. Iva Škaloudová, ředitelka Mateřské školy Klubíčko v Pardubicích. Ačkoli je pro některé ředitelky a učitelky mateřských škol strategické plánování stále jistým oříškem, neobejdou se bez něj.

Vytvořte si vlastní vánoční rituály a tradice

Marie Těthalová, 10/2017
Rituály nás provázejí po celou lidskou historii – propojují nás s tím, co nás přesahuje: se životem, smrtí, s cykly přírody, nebo dokonce se smyslem naší životní cesty. Rituál nám pomáhá vystoupit z každodenní rutiny a obohacuje náš život prožívaným smyslem, ať už o samotě nebo v propojení a sdílení s ostatními.

Svatý Martin v Kličkově vile v Příbrami

Marie Těthalová, 10/2017

Dětští hrdinové Ceny Michala Velíška

10/2017

Děti, nebojte se nemocnice

Marie Těthalová, 10/2017

Všechny tunely vedou do školy

Marie Těthalová, 10/2017
Timo Parvela je známý finský autor knih pro děti. Přednedávnem vyšel v překladu Alžběty Štollové první díl veselé a vtipné série příhod holčičky Elly a jejích spolužáků.

Předškolního vzdělávání se účastní 97 procent pětiletých dětí

Marie Těthalová, 10/2017