Mindfulness ve školách

Poslední měsíce a roky přinesly zvýšené nároky na psychiku dospělých i dětí. Velkému tlaku čelí též učitelé a ředitelé škol. Mindfulness je jedním z nástrojů, které pomáhají.

Podle dat Národního ústavu duševního zdraví a Národního pedagogického institutu se v důsledku pandemie potýká s duševním onemocněním téměř každý třetí dospělý, desetinásobně vzrostl počet depresivních adolescentů, poruch chování dětí je čtyřikrát více než před koronavirem. Čekací doba na odbornou pomoc se přitom pohybuje v řádu týdnů i měsíců, psychiatrické nemocnice jsou přeplněné a linka důvěry je přetížená. 

Velkému tlaku čelí také učitelé a ředitelé škol. Podle sociologa Daniela Prokopa z PAQ Research téměř osmdesát procent učitelů říká, že během pandemie trávili distanční výukou více času než běžně. Časová náročnost a zvýšený tlak na přípravu se projevily na jejich duševním zdraví. Přibližně u třiceti osmi procent učitelů se rozvinuly středně těžké symptomy úzkosti a deprese. 

Placená zóna