stručněČasopis Psychological Science přinesl v srpnu zajímavou studii vědců z University of Toronto, která se týká nárůstu hodnoty IQ u dětí, které navštěvují různé umělecké kroužky. Výzkumu se účastnilo celkem 144 dětí ve věku 6 let.Byly rozděleny do čtyř podskupin: navštěvující kurz zpěvu, hry na klávesové nástroje, dramatický kurz a nenavštěvující žádné podobné vzdělávání. Ukázalo se, že po určité době došlo u dětí k nárůstu naměřené hodnoty IQ - u dětínavštěvujících kurzy zpěvu byl nárůst v průměru o 6 bodů, u dětí navštěvujících kurz hry na klávesové nástroje 7 bodů, u dětí z dramatického kurzu došlo k nárůstu o 5 bodů a u dětí, které žádný kurz nenavštěvovaly, byl nárůstnejmenší - v průměru 4 body. Studie odhalila také to, že u dětí navštěvujících dramatický kurz došlo k výraznému zlepšení sociálních dovedností. Studie však nedává odpověď na otázku, zda rozdíly v nárůstu IQ jsou u dětízpůsobeny specifickými uměleckými zájmy a výukou, anebo zde hrají roli jiné faktory - např. výchova v rodině.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.