StručněPokud se dítěti nedaří ve škole, někteří rodiče mu začnou pomáhat při psaní domácích úkolů anebo mu zakáží některé příjemné aktivity, dokud se ve škole nezlepší. Takové strategie však často vedou k dalšímu zhoršování. Účinnějšíbývá, pokud rodič své dítě spíše povzbudí. Vyplývá to ze studie uveřejněné v květnu v časopis Child Development. Studie ukázala, že lépe jsou na tom děti, jejichž rodiče podporují jejich aktivitu a samostatnost. Je tedyvhodnější s dítětem diskutovat o jeho problémech, aby si dokázalo najít řešení samo, než říci dítěti, co má udělat. Dalším důležitým faktorem je napodobování modelu - pokud se rodiče dívají na televizi v době, kdy má dítěpracovat na domácím úkolu, anebo pokud rodiče téměř vůbec sami nečtou a nevěnují se jakýmkoli"akademickým"aktivitám, těžko mohou očekávat od svého dítěte vynikající výsledky ve škole.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.