Japonsko přišlo s další aplikací „umělého člověka“ – tentokrát profesor Kazuhiro Kosuge z univerzity v Tohoku vyvinul robotickou tanečnici, která byla v Japonsku zvolena „nejchladnějším robotem roku“ – což v době, kdy se vědci a výrobci snaží vyvíjet roboty imitující lidské emoce a produkující nejrůznější mimická gesta a grimasy, zřejmě není nejlichotivější titul. Nicméně tato chladná robotka-tanečnice, vyrobená společností Nomura Unison Co Ltd, vznikla kvůli speciálnímu přání japonských diplomatických služeb. Má totiž naučit budoucí velvyslance a další vysoké diplomaty tančit – spolehlivě a navíc naprosto diskrétně. Robotická tanečnice na snímku tančí waltz, sama řídí vlastní kroky, nechává se vést partnerem, ale v případě potřeby nezkušenému tanečníkovi pomůže stejně jako skutečná žena. Nespornou výhodou ovšem je, že z úst robotické tanečnice do bulvárních médií neunikne informace o tom, že ten a ten vlivný činitel stěží zvládá základní kroky, nemá smysl pro rytmus a v jednom kuse dupe partnerce na špičky. Být dokonalý, neukázat slabost ani chybu, to jsou hodnoty, které v Japonsku mezi privilegovanými vrstvami mužů patřily tradičně k vysoce ceněným. Dokládá to mimo jiné i akční drama Goemon, které do českých kin vstoupí koncem října. Režisér Kazuaki Kiriya zpracovává téma legendárního bojovníka ze 16. století, který se od dětství řídí krédem: Buď silný, ať tě nikdo neporazí. Že by i mlčenlivá robotická tanečnice svým způsobem navazovala na tradici neprozradit nepovolaným nic o vlastních slabostech?
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.