Víte, co má společného politik s liposukcí? V obou případech jde o „produkty“, jejichž jediným cílem je být koupen. V případě politika zvlášť teď, před volbami. Snaží se lidem co nejvíce přiblížit a vlichotit. Veškerá jeho činnost je prezentována jako pomoc veřejnosti, jako nezištná činnost v její prospěch. Používá k tomu nejrůznější líbivé výrazy. Důvodem je vysoký počet politických stran a jejich vzájemná rivalita. V období voleb tak pro politické strany nastává doslova nelítostný boj o voliče a sympatizanty. V tu dobu slýcháme ze všech stran mnoho slibů. Zda jsou pravdivé a jestli je politici dodrží, je jedna věc. Fakt, že strany se snaží ovlivnit veřejnost, je věc druhá. Pravdivost slibů dopředu zjistit nelze, snahu stran zalíbit se potenciálnímu voliči a získat ho pro svou ideu prostřednictvím demagogie lze ovšem zjistit velmi dobře.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.