Do naší mateřské školy by mělo nastoupit dítě s kombinovaným handicapem (DMO diparetická forma - chlapec chodí s berličkami a na delší cesty jezdí na kočáru -, navíc má zrakovou vadu a mentální handicap). Rodina mu zajistí osobního asistenta, který s ním bude chodit do mateřské školy. Chlapec nastoupí až na začátku příštího školního roku, ale již nyní se občas přijde do školky podívat a účastní se různých mimořádných akcí (besídka, karneval…), na něž jej zatím doprovázejí rodiče. Protože na situaci chceme připravit ostatní děti a jejich rodiče, chceme se poradit. Jak bychom měli ostatním dětem vysvětlit chlapcův handicap? A jak pracovat s dítětem, které má svého osobního asistenta? Máme při zadávání různých úkolů komunikovat s dítětem, nebo s asistentem? Co když si s asistentem nebudeme rozumět nebo se nám bude zdát, že asistent s dítětem nepracuje, jak by měl - máme jako škola právo nějak intervenovat na rodiče, když je asistent v podstatě jejich zaměstnanec? Chceme se před nástupem dítěte do naší školky s rodiči i asistentem sejít. Co důležitého bychom měli probrat, aby pak nenastávaly nějaké problémy?
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.