Každý z nás má někdy „svoji hlavu“. Buď něco chceme, nebo naopak. A máloco nebo málokdo s námi pohne. Většinou to ale rychle přejde. Známe ale situace, kdy se takto „zasekne“ dítě, nechce si vzít ven čepici, i když mrzne, chtělo by si ještě hrát, ale je třeba uklidit hračky a nachystat se na svačinu, nechce se mu ráno do školky a odpoledne by v ní zase chtělo zůstat. Každodenní situace, které dobře znáte. Pokud se navíc jedná o dítě s ADHD, tedy s hyperaktivitou a poruchou pozornosti, může být situace mnohem vyhrocenější a je pak snadné říci, že máme co do činění s „nevychovaným spratkem“, přestože se dítě potýká s poruchou, která mu komplikuje zpracovávání informací a vede k neklidnému chování. Právě ADHD se věnuje článek psycholožky Lucie Kvasničkové, která nabízí tipy, jež nám pomohou zachovat pozitivní klima, aby případný konflikt nekončil vítězstvím a porážkou, ale dohodou.


Milé čtenářky a čtenáři Informatoria 3–8, přeji vám, abyste si dokázali v náročných situacích zachovat chladnou hlavu a nezapomínali na to, že vždy se nejdále dojde po dobrém. Někdy není na škodu vcítit se do situace malého hyperaktivního a nepozorného dítěte. Dělá vám to schválně? Určitě ne.


Mgr. Marie Těthalová


Mgr. Marie Těthalová