Feminizované školství prý chlapcům škodí

Britský expert v oblasti vzdělávání Tony Sewell soudí, že přílišná feminizace školství škodí chlapcům, kteří zaostávají při zkouškách a na trhu práce. Školy podle něj nyní prosazují kvality spojené s dívkami, tedy metodickoupráci a pozornost při vyučování, a zanedbávají kvality spíše chlapecké, tedy soutěživost a snahu vést. Podle Sewella, který sám řídí školu, vede feminizace nejen k tomu, že chlapci ztrácejí o výuku a zkoušky zájem, ale dokoncev některých případech i k vytváření pouličních gangů, kde si hoši uvolňují svou frustrovanou mužskou stránku. Nápravou by podle něj byla změna metodiky zkoušek a výuky s větším důrazem na činnost venku a na dobrodružství.Zejména na první stupeň by mělo být také přijato víc učitelů. „V 50. letech (minulého století) jsme se dali do boje s patriarchátem minulosti a správně jsme řekli, že tento svět nepatří mužům. Ale z vaničky jsme s vodou vylilii chlapce,“ řekl Sewell podle zprávy ČTK. Podle docentky Bethan Marshallové, která přednáší o školských systémech na londýnské King‘s College, ale naopak dnešní školství značně znevýhodňuje dívky. „Říká se jim, že pokud budouposlušné a budou tvrdě pracovat, povede se jim dobře. Ale na pracovišti tomu tak není. Přestože mají chlapci horší výsledky u zkoušek, jsou lépe placeni v zaměstnání,“ připomněla.

Placená zóna

-red-