Dobře v českém jazyce a ve studijních dovednostech, ale špatně v matematice, dopadli žáci devátých tříd, kteří 1. února absolvovali takzvané výstupní testy Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (CERMAT). V testu nadovednosti v češtině dosáhla průměrná úspěšnost žáků 66,5 procenta, u studijních dovedností to bylo 61,5 procenta, ale u matematiky jen 43,2 procenta. „Test z matematiky činil žákům devátých tříd větší potíže než ten zčeštiny,“ komentoval výsledky podle deníku Právo ředitel CERMAT Martin Chvál. Podle analytičky Jany Strakové ovšem fakt, že děti dosáhly lepšího výsledku v českém jazyce, vypovídá pouze o tom, že testy z češtiny byly snazší nežtesty z matematiky. „O vědomostech a dovednostech dětí to nevypovídá zhola nic! Jistě bychom uměli vyrobit i takové matematické testy, které by děti vyřešily správně z 90 procent. Pak bychom se mohli radovat, jak se nám smatematikou na našich školách daří,“ napsala v deníku Lidové noviny.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.