Studenti na řízené praxi a začínající učitelé někdy mívají obavy z toho, jak si udrží kázeň. Někomu je dáno, a vůbec nezáleží na tom, zda se jedná o dvoumetrového atleta nebo subtilní dívenku, jiný se musí dopracovat cestou trnitější. Všichni si však nad Učitelským desaterem mohou uvědomit, v čem mají ještě rezervy. Od října 2010 probíhá na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého tříletý projekt Pedagogika v praxi a umění učit: Zvyšování atraktivity povolání učitele. K projektu byly přizvány učitelky s dlouholetou praxí Klaudie Eibenová a Milena Vincenciová. Studenti mají díky jejich promyšlenému vedení příležitost rozvinout své znalosti, schopnosti a dovednosti. Jeden z workshopů se věnoval problematice kázně a respektu. Kázeň není na školách a ve třídách samozřejmostí, na jejím dosažení se musí velmi tvrdě pracovat. Co tedy lektorky začínajícím učitelům poradily? Základem je jejich desatero (viz box).
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.