Microlearning vychází z předpokladu, že se lidé sice chtějí učit, ale současně na to nemají v uspěchaném životě dostatek času. Druhým východiskem je, že vzdělávání je možné věnovat čas, který je v průběhu dne vnímán často jako ztracený - čekání na tramvaj nebo jízda v ní, čekání na jídlo v restauraci atp. Člověk má k dispozici relativně hodně krátkých časových úseků, které je možné pro učení použít. Microlearning je vzdělávání založené na myšlence, že se učíme po dobu třiceti sekund až sedmi minut a během této doby se musíme něco dozvědět, zjistit, naučit. Mezi nejčastější formy microlearningu lze zařadit hraní krátkých her na tabletu či telefonu, které mají edukační rozměr (sudoku, kvízové hry), prohlížení videí, čtení krátkých textů (např. pomocí RSS čtečky) či flash cards, což jsou kartičky, které mají na každé straně nějakou informaci a užívají se pro paměťové učení v cizích jazycích, v dějepise, při osvojování pojmů atp. I tento článek byste měli zvládnout přečíst během microlearningu.

Michal Černý