Angelika PennerPraha, Portál 2004, 40 s.Jak připravit malé předškoláky na školu? Dítě, které dosáhlo školní zralosti, již umí spoustu věcí - vhodně se chovat k dospělým a dětem, komunikovat adekvátně situaci. Mělo by být schopno soustředit svou pozornost na určitýpředmět nebo jev, rozlišovat rozdíly mezi tvary, najít shodné znaky různých předmětů. Učitelky mateřských škol, které mají ve třídě předškolní děti, se jistě snaží své malé žáčky co nejlépe připravit na školu a přitom siuvědomují specifika předškolního věku (hravost, unavitelnost, krátká doba soustředění). Všechny pracovní materiály, které dětem předkládají, by tedy měly děti oslovit a přitom také rozvíjet požadované schopnosti. Bloky Hrajemesi s Filipem 1 a 2 Angeliky Penner splňují všechny tyto požadavky. Hrajeme si s Filipem 1 je věnováno rozvíjení logického myšlení, je založeno na hledání souvislostí mezi jevy a věcmi. Mezi úkoly, které jsou obsaženy v tétopublikaci, najdeme hledání odlišných detailů, stejných obrázků, rozdílů mezi obrázky, určení posloupnosti dějů nebo bludiště. Blok Hrajeme si s Filipem 2 obsahuje úkoly zaměřené na srovnávání a vybarvování. Děti mají najítstejné vzory, vybarvit předem určené detaily obrázku, projít bludištěm nebo dokreslovat. Autorka upozorňuje, že tato část obsahuje méně náročná cvičení, tak jako další pokračování označená sudými čísly. Hrajeme si s Filipem 1 a2 může posloužit jako vhodný materiál pro rozvoj důležitých schopností potřebných k úspěšné přípravě na školu. Cvičení vycházejí z požadavků na předškolní výchovu, jsou zajímavá a pro děti velmi přitažlivá. Dětem se líbí,protože připomínají oblíbené hříčky a hádanky z dětských časopisů. Bloky Hrajeme si s Filipem 1 a 2 využijí zejména učitelky MŠ a také rodiče předškolních dětí.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.