Učte se o lese v lese

Výukový program Les ve škole vzdělávacího centra Tereza motivuje učitele, aby se svými žáky chodili ve výuce ven a umožnili jim učit se o lese v lese. V České republice je do programu zapojeno přes 320 škol čili přibližně 15 000 žáků. Na otázku „Proč si myslíte, že je venkovní výuka přínosem, když generace dnešních dospěláků se také neučila venku a zvládla to?“ říká vedoucí programu Jan Froněk: „Zvládla, ale taky jsme mnohem víc času po škole trávili venku, pohybem. A popravdě, mám pocit, že mě škola dobře naučila potlačit potřeby těla (pohyb, protažení, pití a čůrání) a připravila mě perfektně na práci u stolu. Odtud ale plyne spousta civilizačních nemocí, a proto mi jako nejdůležitější přínos venkovní výuky připadá to, že je to zdravé. Venkovní učení navíc posiluje u žáků vztah k místu bydliště, odbourává stres a buduje zdravější vztahy v kolektivu.“ Přesuny do přírody zaberou nějaký čas, ale zkrátka „živá ještěrka v lese je stokrát zajímavější než na obrázku“. Na www.ucimesevenku.cz jsou ke stažení semináře pro výuku v lese včetně právního výkladu, který učiteli dodá jistotu, že učit venku se smí.


Výukový program Les ve škole vzdělávacího centra Tereza motivuje učitele, aby se svými žáky chodili ve výuce ven a umožnili jim učit se o lese v lese. V České republice je do programu zapojeno přes 320 škol čili přibližně 15 000 žáků. Na otázku „Proč si myslíte, že je venkovní výuka přínosem, když generace dnešních dospěláků se také neučila venku a zvládla to?“ říká vedoucí programu Jan Froněk: „Zvládla, ale taky jsme mnohem víc času po škole trávili venku, pohybem. A popravdě, mám pocit, že mě škola dobře naučila potlačit potřeby těla (pohyb, protažení, pití a čůrání) a připravila mě perfektně na práci u stolu. Odtud ale plyne spousta civilizačních nemocí, a proto mi jako nejdůležitější přínos venkovní výuky připadá to, že je to zdravé. Venkovní učení navíc posiluje u žáků vztah k místu bydliště, odbourává stres a buduje zdravější vztahy v kolektivu.“ Přesuny do přírody zaberou nějaký čas, ale zkrátka „živá ještěrka v lese je stokrát zajímavější než na obrázku“. Na www.ucimesevenku.cz jsou ke stažení semináře pro výuku v lese včetně právního výkladu, který učiteli dodá jistotu, že učit venku se smí. 



Výukový program Les ve škole vzdělávacího centra Tereza motivuje učitele, aby se svými žáky chodili ve výuce ven a umožnili jim učit se o lese v lese. V České republice je do programu zapojeno přes 320 škol čili přibližně 15 000 žáků. Na otázku „Proč si myslíte, že je venkovní výuka přínosem, když generace dnešních dospěláků se také neučila venku a zvládla to?“ říká vedoucí programu Jan Froněk: „Zvládla, ale taky jsme mnohem víc času po škole trávili venku, pohybem. A popravdě, mám pocit, že mě škola dobře naučila potlačit potřeby těla (pohyb, protažení, pití a čůrání) a připravila mě perfektně na práci u stolu. Odtud ale plyne spousta civilizačních nemocí, a proto mi jako nejdůležitější přínos venkovní výuky připadá to, že je to zdravé. Venkovní učení navíc posiluje u žáků vztah k místu bydliště, odbourává stres a buduje zdravější vztahy v kolektivu.“ Přesuny do přírody zaberou nějaký čas, ale zkrátka „živá ještěrka v lese je stokrát zajímavější než na obrázku“. Na www.ucimesevenku.cz jsou ke stažení semináře pro výuku v lese včetně právního výkladu, který učiteli dodá jistotu, že učit venku se smí. 


Jan Nejedlý