Na železnici dějou se věci…

Nedávno jsme na tomto místě psali, že někteří rodiče pokládají animovaný seriál Potkali se u Kolína za návod k šikaně a nejraději by vtipné pošťuchování dvou medvídků zakázali. Taktéž zde zaznělo, že belmondovská komedie Zvíře by dnes už asi neprošla sítem korektnosti kvůli špílcům na ženy, muže i sociální služby. A nyní je tu nový atak. Britský animovaný seriál Lokomotiva Tomáš byl obviněn z genderové a multikulturní nevyváženosti. Tvůrci se ovšem již polepšili, neboť do nových dílů zařadili i ženské mašiny (sic!) a vláčky nechali objevovat cizí země a kultury. Reverend Wilbert Awdry, duchovní otec seriálu, by se divil. První příběh o lokomotivě s lidskou tváří napsal v roce 1942, aby rozptýlil marodícího synka. Jeho pero dozajista nevedl sexismus ani rasismus, ale láska k churavému potomkovi. Kampaň za korektnost v kultuře tak sice horuje za ušlechtilé cíle, zapomíná však na důležitou hodnotu, kterou je svoboda. A proto se její snahy stávají často směšnými. Nebo snad chcete, aby se Jů a Hele proměnili v Jů a Helenu nebo aby Křemílek zůstal ten, ale Vochomůrka by musela být z moci úřední ta?


Nedávno jsme na tomto místě psali, že někteří rodiče pokládají animovaný seriál Potkali se u Kolína za návod k šikaně a nejraději by vtipné pošťuchování dvou medvídků zakázali. Taktéž zde zaznělo, že belmondovská komedie Zvíře by dnes už asi neprošla sítem korektnosti kvůli špílcům na ženy, muže i sociální služby. A nyní je tu nový atak. Britský animovaný seriál Lokomotiva Tomáš byl obviněn z genderové a multikulturní nevyváženosti. Tvůrci se ovšem již polepšili, neboť do nových dílů zařadili i ženské mašiny (sic!) a vláčky nechali objevovat cizí země a kultury. Reverend Wilbert Awdry, duchovní otec seriálu, by se divil. První příběh o lokomotivě s lidskou tváří napsal v roce 1942, aby rozptýlil marodícího synka. Jeho pero dozajista nevedl sexismus ani rasismus, ale láska k churavému potomkovi. Kampaň za korektnost v kultuře tak sice horuje za ušlechtilé cíle, zapomíná však na důležitou hodnotu, kterou je svoboda. A proto se její snahy stávají často směšnými. Nebo snad chcete, aby se Jů a Hele proměnili v Jů a Helenu nebo aby Křemílek zůstal ten, ale Vochomůrka by musela být z moci úřední ta?


Nedávno jsme na tomto místě psali, že někteří rodiče pokládají animovaný seriál Potkali se u Kolína za návod k šikaně a nejraději by vtipné pošťuchování dvou medvídků zakázali. Taktéž zde zaznělo, že belmondovská komedie Zvíře by dnes už asi neprošla sítem korektnosti kvůli špílcům na ženy, muže i sociální služby. A nyní je tu nový atak. Britský animovaný seriál Lokomotiva Tomáš byl obviněn z genderové a multikulturní nevyváženosti. Tvůrci se ovšem již polepšili, neboť do nových dílů zařadili i ženské mašiny (sic!) a vláčky nechali objevovat cizí země a kultury. Reverend Wilbert Awdry, duchovní otec seriálu, by se divil. První příběh o lokomotivě s lidskou tváří napsal v roce 1942, aby rozptýlil marodícího synka. Jeho pero dozajista nevedl sexismus ani rasismus, ale láska k churavému potomkovi. Kampaň za korektnost v kultuře tak sice horuje za ušlechtilé cíle, zapomíná však na důležitou hodnotu, kterou je svoboda. A proto se její snahy stávají často směšnými. Nebo snad chcete, aby se Jů a Hele proměnili v Jů a Helenu nebo aby Křemílek zůstal ten, ale Vochomůrka by musela být z moci úřední ta?


Jan Nejedlý