CÍL této lekce: Zopakovat naučená slova, větná spojení. „Co je to?“ – „To je…“; poznat předměty a pojmenovat je. (Vždy volte otázku tak, aby dítě mohlo odpovědět v 1. pádu j. č.)
Pomůcky: obrázky hraček a předmětů, košík na obrázky, maňásek medvídka, reálné předměty, jejichž pojem budeme učit
Uvítání a opakování minulé lekce
Lekci začínáme uvítací písničkou Letadlo k vám letí… Do naší herny přilétáme v řadě za sebou a zpíváme. Posadíme se do kruhu na židličky.
Hlavní úkol
Učitelka drží v ruce maňáska Míšu a mluví za něj směrem k učitelce. Vytáhne z košíku obrázek hračky a ptá se.
Míša: „Co je to?“
Učitelka: „To je auto.“
Všechny děti zopakují: „To je AUTO.“
Učitelka předá maňáska jednomu z dětí a pobídne ho, ať se zeptá kamaráda.
Dítě: „Co je to?“
Dotazovaný kamarád: „To je mašina.“
Všechny děti zopakují „To je MAŠINA.“
Dále dětem ukazujeme obrázky nebo předměty denní potřeby a děti je pojmenovávají. Vystřídají se všechny děti a učitelka děti pochválí, všichni si zatleskáme.
Opakování v prostoru
Chodíme v prostoru, učitelka ukazuje na předměty ve třídě a ptá se.
Učitelka: „Co je to?“ (Dá prostor dětem, zda si vzpomenou, jinak odpoví.)
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.