Online archiv

Vydání: 3/2018

Mé dítě má ADHD

Mgr. Marie Těthalová, 3/2018
Mé dítě má ADHD.Jak s ním přežít. Alison M. Thompson, Praha, Portál 2017

100 her pro rozvoj sebedůvěry a sociálních kompetencí

Jana Pokorná, 3/2018

Máme nový hmyzí hotel

-red-, 3/2018

Školka pro děti s dietou i s vážnou nemocí

Mgr. Marie Těthalová, 3/2018
Jarmila Kotrbová, ředitelka mateřské školy Korycanská, kterou najdeme v pražských Čimicích a která pod svou střechou nabízí vzdělávání i dětem, které se potýkají se zdravotním handicapem, se vyjadřuje ke svému ředitelskému působení i k řadě otázek současného předškolního vzdělávání.

Sněženky na zahradě

Mgr. Marie Těthalová, 3/2018

Velikonoční kraslice

Mgr. Marie Těthalová, 3/2018

Školy a ochrana osobních údajů

Mgr. Marie Těthalová, 3/2018
Jméno, bydliště, datum narození. To vše jsou osobní údaje, s nimiž během své práce nakládáme. Jak zacházení s nimi ovlivní nové nařízení známé pod zkratkou GDPR? Na to odpovídá metodika MŠMT ČR a také JUDr. Hana Marvanová.

Prevence srdečních a cévních onemocnění u dětí

PhDr. Helena Chvátalová, 3/2018
Připadá vám tento titulek přinejmenším „divný“ a myslíte si, že srdeční a cévní (kardiovaskulární) onemocnění, jejichž výskyt v naší populaci stále stoupá, se týkají vyšších věkových kategorií, ale dětí nikoliv? Je to trochu jinak…

Co ti to maminka dala zase na sebe?

Mgr. Marie Těthalová, 3/2018
Každému z nás někdy „ujede“ výrok, který bychom za normálních okolností nevypustili z úst. A možná proto jsem při jedné z mnoha návštěv mateřských škol uslyšela ze šatny, kde se děti chystaly na hřiště, větu z titulku.

Rozdílný obrazec

Mgr. Marie Těthalová, 3/2018

Zahrada hrou

PhDr. Helena Chvátalová, 3/2018
Jednou jsem našel kost, když jsem hrabal v hlíně. To mě bavilo dost. Kdyby to tam vypadalo jako v džungli, to by se mi líbilo. Tam by se dalo schovat, tam byste mě nemohli najít. Ale když jsme na školní zahradě a nesmíme na strom nebo do křoví a nemáme lítat – co tam teda vlastně můžeme dělat? (z filmu Zahrada hrou)

Jen čtení před spaním nestačí

Mgr. Marie Těthalová, 3/2018
Říká to Veronika Laufková, se kterou jsem si povídala o čtenářské pregramotnosti. Pokud děti neobklopíme knihami a nebudeme jim sami čtenářským vzorem, nemůžeme čekat, že získají vztah ke knihám.