Dojde i v autech na autopilota?

U všech kategorií řidičů je prý nejoblíbenější koncept bezpečného automobilu („ultra safe“), který díky propojení s jinými vozy a integrovaným kamerám zajišťuje maximálně bezpečnou jízdu. Jako nejatraktivnější bezpečnostní charakteristiky vyšly z výzkumu mezi 5 800 spotřebiteli v Brazílii, Německu, Rusku, Velké Británii, USA a Číně nouzové brzdění a příprava na potenciální nehodu. Druhým nejžádanějším typem je tzv. data tracker, což je auto, jež sleduje a vyhodnocuje data týkající se využití vozu, provádí diagnostiku, kontroluje náklady na opravy a automaticky zaznamenává údaje o nehodách. Marketéři automobilového průmyslu se zaměřují zejména na „progresivní spotřebitele“, kteří se čile zajímají o všechny technické novinky, další využití elektroniky a informačních technologií - například automobil vybavený systémem rozeznávání řeči či wifi hotspotem - a ochotně taková auta po uvedení na trh kupují. Tito zákazníci mají pro výrobce a prodejce dvojnásobnou cenu ve srovnání s „běžnými spotřebiteli“ a vidí v nich velký budoucí potenciál. „Běžní spotřebitelé“ v autě oceňují hlavně bezpečnostní prvky a funkci vyhledávání zájmových bodů, zejména míst na parkování. Nejmenšímu zájmu u obou skupin se zatím těší nabídka zábavy po dobu jízdy. Zdá se tedy, že zatím ještě netoužíme sednout si do auta, zapnout autopilota a naladit si na displeji nejnovější thriller - naštěstí, chtělo by se dodat…

Placená zóna