FILM
To ukázala nezapomenutelně již Válka Roseových z konce osmdesátých let a zdá se, že téma manželských bojů je znovu in.
V nedávné době nám ho totiž představily hned dva filmové hity: v roce 2014 Zmizelá (Gone Girl) režiséra Davida Finchera (autora nezapomenutelných Sedmi a Klubu rváčů) a koncem minulého roku Dívka ve vlaku (The Girl on the Train) Tatea Taylora. V prvním filmu za podivných okolností zmizí nádherná, křehce a nevinně působící Amy. Podezření začíná postupně padat na jejího manžela Nicka. V Dívce ve vlaku také zmizí žena a také se brzy stává podezřelým její manžel.
V obou případech ale zdání klame a musíme si projít mnoha filmovými peripetiemi, než se dozvíme, jak to celé vlastně bylo. Dívka ve vlaku je často filmovými fanoušky i kritiky shazována jako pouhá nepříliš vydařená napodobenina Fincherovy Zmizelé. Srovnání obou filmů se opravdu nelze vyhnout, přesto ale není Taylorův film stejný - oba filmy mají svoji pointu a především jinou specifickou atmosféru. Zmizelá je téměř sarkastický film, který se na krizi manželství dívá s nadhledem a pobavením - filmoví manželé sebou vzájemně těžce manipulují, lžou si a zraňují se, ale nakonec uzavírají, že „to je přece manželství“. Naopak Dívka ve vlaku s tématem alkoholismu hlavní protagonistky hraje na mnohem tragičtější strunu. Oba filmy si tak najdou své diváky.