Jak si zachovat klid, když svět kolem šílí

Možná vás to překvapí, ale 99 % z toho, na co jste dnes mysleli, je jen opakováním myšlenek z předchozího dne.


Můžete si to snadno otestovat: sledujte během zítřka své myšlenky. Pak se večer sami sebe zeptejte: kolik zcela nových myšlenek mě dnes napadlo? V případě, že vaše myšlenky byly včera, předevčírem i předpředevčírem úzkostné, děsivé, depresivní, kritické nebo měly jiný negativní náboj, vaše současná realita bude jen odrazem tohoto mentálního vzorce. Disharmonie a problémy jsou výsledkem vršení opakujících se negativních myšlenkových pochodů. Je dobré si to uvědomit, protože když jednou své vzorce poznáme, pochopíme díky nim i své mentální návyky. Následně je pak dokážeme měnit – nahrazováním negativních myšlenkových vzorců těmi pozitivními. A přestože to vyžaduje odhodlané úsilí a zpočátku hodně energie, výsledek stojí za to. Zjistíte, že ve své podstatě jste svobodní. Máte svobodu ve volbě nových myšlenkových vzorců, které vytvářejí vaši novou realitu. Ta může být osvobozena od tlaku na sebe a od očekávání, že byste měli permanentně podávat skvělé výkony a být dokonalí.


Otázky k zamyšlení


Jestliže máte chuť vyzkoušet si změnu postoje vedoucí k většímu klidu, ideální je vzít si na mušku své ranní vzorce. Vaše první myšlenky bezprostředně po probuzení totiž ovlivní celý váš den, stejně jako ostatní mentální vzorce. Anthony Robbins zformuloval svých pět proslulých ranních otázek, aby pomohl lidem začít den se správně naladěnou myslí. Nabízím vám je jako pomůcku, než si zavedete svůj vlastní pozitivnější ranní mentální rituál. Potřebujete si je klást aspoň deset dní, než se přesvědčíte, zda to na vás nějak působí.


Na co jsem v životě pyšný?


Za co jsem vděčný?


Koho miluji a kdo miluje mě?


Co je na mé současné situaci opravdu skvělé?


Co mohu dnes udělat pro zlepšení svého života?


 


 


Janette Šimková