Česká školní inspekce začala měnit některé mechanismy své práce v souvislosti s platností nového školského zákona. „Klademe si za cíl pravidelně a v kratších časových intervalech informovat veřejnost o vzdělávání. Naším záměremje poskytovat výstupy jak na úrovni školy, tak i ve vlastních výročních zprávách,“ uvedla mluvčí inspekce Petra Nováková. Inspekce chce například sledovat a hodnotit postup reformy vzdělávání (příprava, vznik a stav školníchvzdělávacích programů atd.), materiální podmínky škol (vybavení informační a telekomunikačními technologiemi, bezpečné a zdravé prostředí) a klíčové výsledky vzdělávání (například čtenářskou gramotnost). Jí vypracovanou zprávuo škole budou doplňovat i názory rodičů a zřizovatelů. Podle P. Novákové by tyto zprávy měly v budoucnu napomoci rodičům a žákům při volbě školy. Dosavadní činnost školní inspekce kritizoval Výzkumný ústav pedagogický, kterémuv její práci chybí hodnocení kvality učitelů i žáků. „Je škoda, že se alespoň částečně nevyužívají či nerozpracovávají kritéria, která měla tendenci postihnout činnost učitelů v přípravě a realizaci vzdělávání a činnost žáků vevyučovacím procesu,“ citovala Česká televize interní dokument ústavu. Inspekce se také podle ústavu věnuje sběru statistických dat, která jsou zbytečná, nebo je lze zjistit jinak.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.